سیاسی

رایزنی الصفدی و بلینکن درباره پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه

وزرای خارجه اردن و امریکا درباره جزئیات پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه که توسط رئیس جمهور امریکا اعلام شد، رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز:  ایمن الصفدی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر اردن بر ضرورت توقف تجاوزات به غزه، پایان دادن به فاجعه انسانی، بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌ها، توانمندسازی سازمان ملل برای توزیع کمک‌ها و الزام اسرائیل به احترام به قانون بین‌المللی و انسان دوستانه تاکید کرد.

به گزارش «اسکای نیوز»، الصفدی در گفت‌وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا درباره تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به آتش بس فوری و ورود فوری و کافی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و توافق برای معامله تبادل اسیران از طریق مذاکرات که با تلاش‌های مصر، قطر و امریکا در حال انجام است، رایزنی کردند.

بلینکن در این گفت‌وگو جزئیات پیشنهاد اعلام شده از جانب جو بایدن رئیس جمهور امریکا برای تکمیل معامله تبادل اسیران با میانجیگری امریکا، مصر، قطر، را برای وزیر خارجه اردن شرح داد.

الصفدی تاکید کرد که اردن از تلاش‌های مصر، قطر و امریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسیران در اسرع وقت حمایت می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت تعامل جدی با هر طرحی که آتش بس دائم را محقق می‌کند، به رنج ملت فلسطین در غزه پایان می‌دهد و بازگشت آوارگان به مناطق اصلیشان و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

گفتنی است شب گذشته رئیس جمهور امریکا از پیشنهاد سه مرحله‌ای رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و آزادی تمام اسیران خبر داد.

بایدن دررباره جزئیات این پیشنهاد گفت که مرحله اول این پیشنهاد شامل توقف درگیری به مدت 6 هفته و بازگشت فلسطینی‌ها در غزه به مناطق خود است.

وی افزود که مرحله دوم شامل تبادل تمام اسیران زنده از جمله سربازان اسرائیل و مرحله سوم شامل بازسازی نوار غزه است.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا