سیاسی

رایزنی بلینکن با همتایان اماراتی و قطری درباره پیشنهاد بایدن

وزیر خارجه امریکا در تماس‌های تلفنی جداگانه با همتایان اماراتی و قطری خود درباره پیشنهاد رئیس جمهور امریکا در خصوص غزه بحث و تبادل نظر کرد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تلفنی با عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، دو طرف درباره تحولات کنونی در خاورمیانه و اوضاع غزه و پیامدهای انسانی آن رایزنی کردند.

وزرای خارجه امریکا و امارات درباره پیشنهادهای جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در خصوص آتش بس در غزه و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه گفت وگو کردند.

وزیر خارجه امارات بر لزوم تعامل جدی و مثبت با پیشنهادهای بایدن و همه پیشنهادهای دیگر که منجر به توقف تنش در منطقه شود تاکید کرد.

وی ضمن تقدیر از میانجیگری قطر و مصر برای آتش بس در غزه، بر حمایت امارات از همه تلاش ها با هدف آتش بس پایدار و ارائه کمک های بشردوستانه به غزه و پایان رنج ملت فلسطین تاکید کرد.

بن زاید به این نکته اشاره کرد که افراط گرایی، تنش و خشونت فزاینده، منطقه را به وضعیت بی سابقه ای از بی ثباتی رسانده و که این امر نیازمند تشدید همکاری بین المللی و تلاش های منطقه ای و بین المللی یکپارچه برای پایان این وضعیت است.

از طرفی دیگر بلینکن با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، دو طرف روابط دوجانبه و راه های تقویت آن و اوضاع در غزه و اراضی اشغالی فلسطین و آخرین تحولات میانجیگری مشترک برای توقف جنگ در غزه را بررسی کردند.

وزیر خارجه قطر گفت این میانجیگری در راستای تحقق آتش بس پایدار اقدام می کند .

وی ابراز امیدواری کرد که طرف ها به صورت مثبت با پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، درباره عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه و آزادی بازداشت شدگان و اسرا و ورود کمک ها تعامل کنند.

پیش از این نیز وزرای خارجه اردن و امریکا و وزرای خارجه عربستان و امریکا درباره جزئیات پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه که توسط رئیس جمهور امریکا اعلام شد، رایزنی کردند.

گفتنی است شب گذشته رئیس جمهور امریکا از پیشنهاد سه مرحله‌ای رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس و آزادی تمام اسیران خبر داد.

منبع
خبرگزاری رسمی قطر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا