سیاسی

اعلام آمادگی چین و امارات برای تبادل تجربه در زمینه دفاعی و امنیتی

چین و امارات، آمادگی خود را برای تبادل تجربه در زمینه دفاعی و امنیتی با هدف توسعه توانایی های نظامی و نهادهای امنیتی دو کشور اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین و امارات، آمادگی خود را برای تبادل تجربه در زمینه دفاعی و امنیتی با هدف توسعه توانایی های نظامی و نهادهای امنیتی دو کشور اعلام کردند.

به گزارش روسیا الیوم، این بیانیه بر اعلامیه مشترک صادر شده پس از نشست دوجانبه محمد بن زاید، رئیس امارات و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تاکید کرد.

براساس بیانیه مذکور، دو طرف از همکاری و هماهنگی مشترک در حوزه دفاعی، نظامی و امنیتی و افزایش سفرهای متقابل و مشارکت در تمرین، نمایشگاه ها و فعالیت های رسمی دو کشور تقدیر کردند.

رئیس امارات و رئیس جمهور چین بر اهتمام خود به تبادل تجربه با هدف افزایش کارایی کارکنان نهادهای نظامی و امنیتی دو کشور تاکید کردند.

در حوزه انرژی نیز، دو کشور بر سر کشف فرصت های همکاری در زمینه ذخایر نفت خام و تشویق و حمایت از شرکت های چینی و اماراتی برای تقویت هماهنگی در حوزه های انرژی تجدیدپذیر، نفت و گاز طبیعی و پتروشیمی و ذخایر استراتژیک نفت، هیدروژن و آمونیاک توافق کردند.

دو کشور به کشف پروژه های مشترک در زمینه انرژی هسته ای شامل ساخت نیروگاه ها و پژوهش و توسعه بیشتر امید دارند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا