اقتصادیسیاسی

مصر به دنبال سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری در بخش درمان عراق

منابع مصری خبر دادند که شرکت‌های پیمانکاری مصر به دنبال سرمایه گذاری در پروژه‌های بازسازی 12 بیمارستان عراق هستند.

میدل ایست نیوز: به گفته دو منبع مصری، وزارت بهداشت عراق با شرکت‌های پیمانکار مصری برای مشارکت در پروژه های اجرا و بازسازی 12 بیمارستان در کشور با سرمایه گذاری کل 480 میلیون دلاری مذاکره می‌کند.

به گزارش «الشرق»، در سایه کاهش سرمایه گذاری دولت مصر در زمینه‌های زیرساختی و پیمانکاری در راستای فضا دادن به بخش خصوصی، شرکت‌های پیمانکاری مصر در حال حرکت به سمت توسعه فعالیت‌های خود به خارج از مصر و در دست گرفتن پروژه‌های توسعه و بازسازی در کشورهایی از جمله عراق و لیبی هستند که سرمایه گذاری‌های میلیاردی برای این موارد اختصاص می‌دهند.

یک منبع مصری مطلع از مذاکرات میان عراق و مصر اعلام کرد که یک هیئت 8 نفره از مسئولان وزارت بهداشت عراق برای بحث و بررسی صلاحیت شرکت‌های پیمانکاری مصری از جمله المقاولون العرب (پیمانکاران عرب) و کانکریت پلاس برای ارائه پیشنهادهای فنی و مالی در راستای اجرای شماری از پروژه‌های بیمارستانی در عراق به مصر سفر کردند.

بر اساس اظهارات پیشین وزارت برنامه ریزی عراق، این کشور برای اجرای پروژه‌های بازسازی که طی جنگ با داعش شاهد ویرانی‌های عظیمی بوده است، به 88.2 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

طارق یوسف مدیر اجرایی شرکت مصری کانکریت پلاس، گفت که در راستای مشارکت در فعالیت‌های پیمانکاری در بازار عراق، در حال حاضر در حال تاسیس یک شرکت در عراق است.

طارق در گفت‌وگوی ویژه با الشرق از ارائه پیشنهاد فنی شرکت برای اجرای پروژه‌های بیمارستانی به نفع دولت عراق خبر داد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا