سیاسی

کاردار سفارت عراق در سریلانکا خواستار بازگشایی سفارت کلمبو در بغداد شد

کاردار سفارت عراق در سریلانکا در راستای مشارکت سیاسی و اقتصادی بین دو کشور خواستار بازگشایی سفارت کلمبو در بغداد شد.

میدل ایست نیوز: محمد عبید جبور ظاهر المسعودی کاردار سفارت عراق در سریلانکا امروز یکشنبه (2 ژوئن)، در راستای مشارکت سیاسی و اقتصادی بین دو کشور خواستار بازگشایی سفارت کلمبو در بغداد شد.

به گزارش «شفق نیوز»، المسعودی در نشستی با نالین فرناندو وزیر بازرگانی سریلانکا گفت که این گامی مهم برای رسیدگی به مسائل مربوط به ویزا و روابط تجاری راحت‌تر به شمار می‌آید.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت روابط اقتصادی، از سرمایه‌گذاران سریلانکایی خواستار برپایی روابط تجاری در کشورهای خاورمیانه و کشف فرصت تجاری در بغداد و اربیل شد.

کاردار سفارت عراق در سریلانکا با فرناندو درباره برگزاری نهمین کنفرانس اقتصادی و فناوری عراق و سریلانکا در کلمبو که قرار است در نوامبر سال جاری برگزار شود گفت‌وگو کرد که این کنفرانس سکویی برای تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور به شمار می‌آید.

در این باره وزارت بازرگانی سریلانکا خاطر نشان کرد که در نشست با کاردار سفارت عراق در سریلانکا درباره احداث سکوی بارگیری مستقیم رایزنی شد که این امر موجب تقویت بازرگانی سریلانکا به اروپا و خاورمیانه و بهبود ارتباط هوایی و پروژه‌های گردشگری دو جانبه می‌شود.

این وزارتخانه به بحث و بررسی درباره تاسیس دوباره سفارت سریلانکا در عراق برای حل و فصل مسائل مربوط به ویزا و مالیات بین دو کشور اشاره کرد.

شایان ذکر است که عراق یکی از خریداران اصلی چای سریلانکا به شمار می‌آید و نزدیک به 150 هزار شهروند سریلانکایی در عراق فعالیت می‌کنند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا