سیاسی

تاکید السودانی بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عراق در دیدار با تاجر مصری

نخست وزیر عراق در دیدار با مدیر عامل یکی از شرکت‌های متخصص در زیرساخت‌های پایدار بر وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گاز و برق عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در دیدار با مدیر عامل شرکت «سوئدی الکتریک» متخصص در ارائه راه حل های زیرساخت های پایدار بر فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در عرصه های مختلف در عراق تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، شیاع السودانی در دیدار با احمد السوئدی تاجر مصری و مدیر عامل شرکت سوئدی الکتریک، اقدامات دولت در زمینه اصلاحات اقتصادی، احیای صنعت و کشاورزی و گام‌های مهم در جهت فراهم‌کردن فضای ایده‌آل سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی، ایجاد جذابیت برای شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در تخصص‌های مختلف را در چارچوب یک  چشم‌انداز روشن برای نهضت همه جانبه اقتصادی و توسعه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نخست وزیر عراق با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری موجود در بخش گاز و برق و ایجاد شهرهای صنعتی جدید که نیازمند سیستم یکپارچه خدمات هستند، بر فراهم بودن فرصت ها در حوزه کشاورزی و ساخت کارخانه تولید آبپاش های مدرن و برداشتن گام های اطمینان بخش در عرصه توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

احمد السوئدی نیز در این دیدار به نوبه خود بر اعلام آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری و کار در عراق تاکید و اعلام کرد، این شرکت به سمت ایجاد سازوکارهای همکاری و انعقاد توافقنامه ها و تفاهم‌نامه ها در چندین زمینه پیش خواهد رفت که به زودی اعلام خواهد شد.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا