سیاسی

مخالفت مصر با هرگونه مداخله رژیم صهیونیستی در امور گذرگاه رفح

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که کشورش به شکلی صریح و بسیار شفاف مخالفت خود را با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح اعلام کرده است.

میدل ایست نیوز: سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر روز دوشنبه اعلام کرد کشورش درباره مخالفت با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در گذرگاه مرزی رفح بین شبه جزیره سینا مصر و نوار غزه ، موضعی صریح و شفاف اتخاذ کرده است.

به گزارش الحره، سامح شکری در کنفرانس خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید افزود: ادامه فعالیت گذرگاه رفح بدون مدیریت فلسطینی ها دشوار خواهد بود و حضور نظامی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در غزه از سوی اکثریت جامعه جهانی مردود است.

وی با درخواست از حماس و رژیم صهیونیستی برای پذیرش طرح آتش بس اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور امریکا تصریح کرد: جنگ غزه بر آزادی دریانوردی در دریای سرخ تأثیر گذاشته و مصر از این بابت آسیب های اقتصادی زیادی متحمل شده است.

سامح شکری با اشاره به تحولات و اتفاقات غزه و نگرانی های روز افزون به علت آسیب های انسانی خاطر نشان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی ناقض قواعد حقوق بین‌الملل است و ما منتظر پاسخ تل‌آویو به پیشنهاد توافق آتش بس هستیم در حالیکه حماس آن را مثبت قلمداد کرده است.

از سوی دیگر «خوزه مانوئل آلبارز»، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز تصریح کرد کشورش اقدامات رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری این کشور در قدس را رد می کند.

وی خاطرنشان کرد  اسلوونی نیز در به رسمیت شناختن کشور  مستقل فلسطین به نروژ، ایرلند و اسپانیا خواهد پیوست.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا