سیاسی

ادعای رژیم صهیونیستی درباره خنثی‌سازی عملیات بمب‌گذاری حماس

رژیم صهیونیستی مدعی خنثی‌سازی یک عملیات طراحی شده جنبش حماس در ترکیه شد.

میدل ایست نیوز: مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند تلاشی برای انجام یک حمله انتحاری در اسرائیل را که اعضای جنبش حماس در ترکیه آن را طراحی کرده بودند، خنثی کرده است.

به گزارش الحره، سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی شاباک در بیانیه ای اعلام کرد یک مرد فلسطینی تبار ساکن اردن را در 15 مارس به ظن و گمان دست داشتن در بمب گذاری انتحاری ادعایی دستگیر کرده است.

در این بیانیه آمده است: این تبعه فلسطینی بازداشت شده در نابلس در جریان تحقیقات فاش کرد در دسامبر 2023 توسط فردی به نام عماد عابد، از فعالان حماس که در ترکیه زندگی می کند، به خدمت گرفته شده است.

این در حالی است که مقامات ترکیه ای و حماس هیچ اظهارنظر فوری در این خصوص نکرده اند.

شاباک اعلام کرده است: یک فلسطینی به نام انس شورمان با انجام عملیات انتحاری از طرف حماس موافقت کرده بود و هدف مورد نظر او در داخل اسرائیل بوده است.

بر اساس بیانیه شاباک، شورمان پس از دریافت آموزش های مربوط به راندن موتورسیکلت هایی که قرار بود در حمله ادعایی استفاده کند، از آخرین وصیت نامه خود عکس گرفت و پول و دستوراتی برای انجام بمب گذاری دریافت کرده بود.

مقامات اسرائیلی با بیان اینکه یک بمب بزرگ به وزن حدود 12 کیلوگرم توسط شاباک در کرانه باختری کشف شده است، خاطرنشان کردند دستورالعمل هایی مکتوب در کنار این بمب و نحوه انجام حمله پیدا کرده اند.

این منبع افزود: اعضای دیگر حماس که در این توطئه دخیل بودند دستگیر شدند و شاباک تصریح کرده است که آنها بخشی از شبکه تروریستی در نابلس بودند ضمن آنکه 5 تن دیگر از ساکنان نابلس نیز مشمول اتهامات مشابهی شدند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا