سیاسی

باقری: روابط ایران و عربستان در مسیر صحیح قرار دارد

سرپرست وزارت خارجه ایران بر قرار گرفتن روابط ایران و عربستان در مسیر درست تاکید کرد و از مطرح کردن ایده دیدار وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرپرست وزارت خارجه ایران در نشستی خبری در سفارت این کشور در لبنان تصریح کرد که روابط ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می رود و دو کشور گام های موثری برای ایجاد همکاری های همه جانبه برداشته اند.

به گزارش المیادین، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران در سفارت این کشور در بیروت پایتخت لبنان گفت: من به لبنان آمدم تا همبستگی مردم و دولت ایران را با جناب آقای حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در غم مصیبت از دست دادن مادرش اعلام کنم و از ملت و دولت لبنان به خاطر اظهار همبستگی و همدردی با ما در مصیبت بزرگ شهادت رئیس جمهوری ایران و یاران همراهش تقدیر کنم.

وی افزود: روابط ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می رود و از زمان بازگشت رسمی روابط ایران و عربستان سعودی، دو طرف گام های جدی و موثری برای همکاری بین خود برداشته اند.

سرپرست وزارت خارجه ایران خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی در منطقه، ایران و عربستان سعودی اراده واقعی برای ارتقای امنیت و ثبات منطقه دارند. این در حالی است که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه عربستان درباره وضعیت غزه و درد و رنج مردم فلسطین با یکدیگر صحبت کردیم.

باقری با اشاره به سفرهای گسترده امیر عبداللهیان وزیر خارجه فقید این کشور افزود: مقاومت فلسطین در میدان نشان داده است که برای تصمیم گیری در مورد آینده به اندازه کافی پخته و بالغ است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی مذاکراتی که با مقامات لبنانی داشتم، ایده و طرح درخواست دیدار وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی را مطرح کردیم.

سرپرست وزارت خارجه ایران تاکید کرد: با گذشت بیش از 8 ماه از جنگ در غزه، متوجه می شویم که واشنگتن، بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی، در حال ارائه طرحی برای پایان دادن به جنگ است و این رژیم که از حمایت همه جانبه امریکا برخوردار بوده، 8 ماه است که در باتلاق غزه درگیر شده و به دنبال راهی برای خروج از آن است.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا