خبر اولسیاسی

جان کربی: توپ در زمین حماس است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امریکا با دفاع از رژیم صهیونیستی در پیگرد رهبران حماس تاکید کرد اکنون برای پذیرش توافق توپ در زمین حماس است.

میدل ایست نیوز: هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امریکا اعلام کرد اکنون توپ در زمین جنبش حماس است و ما از این جنبش می خواهیم توافق آتش بس را بپذیرد.

به گزارش الجزیره، جان کربی تصریح کرد: حماس گفته است برداشت مثبتی از سخنان بایدن رئیس جمهور امریکا داشته است و بنابراین باید با توافق موافقت کند.

جان کربی تاکید کرد: ما به حمایت از حق و مسئولیت اسرائیل برای تعقیب فرماندهان حماس ادامه می دهیم.

جان کربی با اظهار بی اطلاعی از وجود شکاف بین امریکا و رژیم صهیونیستی و تاکید بر فاش نکردن اختلاف نظرها در مورد توافق آتش بس گفت: پیشنهاد فعلی اسرائیل محصول تلاش های دیپلماتیک شدید بین واشنگتن و تل آویو است و رئیس جمهور بایدن این احساس را دارد که جزئیات این پیشنهاد باید علنی شود تا همه جهان ببینند در توافق چه چیزی وجود دارد.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی امریکا در ادامه تاکید کرد اکنون توپ در زمین حماس است و آنچه ما اکنون می خواهیم این است که حماس این پیشنهاد را بپذیرد. ما نمی‌خواهیم شاهد حملاتی شبیه به 7 اکتبر باشیم و اسرائیل حق دارد که از وقوع چنین حملاتی جلوگیری کند.

این مقام امریکایی درباره نحوه کنترل غزه بعد از جنگ گفت: در پیشنهادی که ما به حماس ارائه کردیم صحبتی از روز بعد از جنگ در غزه به میان نیامده است و ما همچنان در حال کار بر روی آن هستیم.

وی افزود: مرحله دوم شامل آزادی گروگان‌های (اسرای) باقی‌مانده خواهد بود و پس از آن آتش‌بس موقت به توقف دائمی اقدامات خصمانه و درگیری‌ها تبدیل می‌شود.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا