سیاسی

نخست وزیر عراق:
پایان ماموریت یونامی در عراق به معنای قطع ارتباط با سازمان ملل نیست

نخست وزیر عراق اعلام کرد که قطعنامه شورای امنیت درباره تعین زمان پایان ماموریت یونامی در عراق تا پایان سال 2025، به معنای قطع ارتباط با سازمان ملل متحد نیست.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه (4 ژوئن) اعلام کرد که قطعنامه شورای امنیت درباره تعین زمان پایان ماموریت هیئت مساعدت سازمان ملل (یونامی) در عراق تا پایان سال 2025، به معنای قطع ارتباط با سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی متخصص نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، السودانی در جلسه هیئت دولت گفت که این قطعنامه به درخواست دولت عراق صادر شده و به معنای اعتراف بین المللی به پیشرفت حاصل در عراق در تمامی حوزه‌ها است.

وی افزود که نهادهای بین‌المللی به ارزیابی مثبتی از عملکرد دولت عراق رسیدند که از ثبات حمایت می‌کند.

السودانی بیان کرد که عراق سنگ بنای هرگونه ثبات در منطقه است.

شورای امنیت روز جمعه (31 مه) خروج یونامی از عراق را که بیش از 20 سال است در کشور فعالیت می کند، در پایان سال 2025، تصویب کرد.

شورای امنیت با اتفاق آرا، تمدید ماموریت یونامی که در سال 2003 تاسیس شده است را به مدت 19 ماه تا پایان سال 2025، به تصویب رساند.

در تاریخ 10 ماه جاری، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان ماموریت هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) شد.

السودانی در این نامه خواستار پایان کامل ماموریت این سازمان در اواخر سال 2025 شد و تاکید کرد که وجود آن در عراق دیگر دلیلی ندارد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا