سیاسی

رایزنی بن فرحان و بلینکن درباره طرح بایدن برای آتش‌بس در نوار غزه

وزرای خارجه عربستان و امریکا در گفت‌وگوی تلفنی درباره طرح رئیس جمهور امریکا برای آتش‌بس در نوار غزه و تحولات اوضاع در سودان رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگوی تلفنی طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور امریکا درباره پایان جنگ در نوار غزه و معامله تبادل اسیران و مراحل اجرای آن را بررسی کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بن فرحان و بلینکن همچنین درباره تحولات اوضاع در سودان که از آوریل سال گذشته شاهد درگیری‌های داخلی است، گفت‌وگو کردند.

گفتنی است در آخرین روز از ماه مه بایدن از پیشنهاد جامع سه مرحله ای تل‌آویو درباره توقف جنگ و آزادی تمامی اسیران خبر داد.

وی خاطر نشان کرد که مرحله اول این پیشنهاد شامل توقف درگیری به مدت 6 هفته و بازگشت فلسطینی ها در غزه به مناطق خود است.

رئیس جمهور امریکا افزود که مرحله دوم شامل تبادل تمام اسیران زنده از جمله سربازان اسرائیل و مرحله سوم شامل بازسازی نوار غزه است.

حماس در واکنش به پبشنهاد بایدن در بیانیه ای بر آمادگی برای تعامل مثبت و سازنده با هر پیشنهادی که بر پایه آتش بس دائم، خروج کامل از نوار غزه، بازسازی و بازگشت تمامی آوارگان به مناطق خود و اجرای معامله تکمیل توافق تبادل جدی اسیران و بازداشت شدگان باشد، تاکید کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا