سیاسی

باقری در دمشق: ایران محکم‌تر از قبل در کنار مقاومت ایستاده است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوریه در دمشق، تاکید کرد که ایران محکم‌تر از گذشته در کنار مقاومت ایستاده است.

میدل ایست نیوز: علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوریه در دمشق، تاکید کرد که ایران محکم‌تر از گذشته در کنار مقاومت ایستاده است.

به گزارش فارس، نشست خبری مشترک وزیر خارجه سوریه و سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در دمشق برگزار شد.

فیصل المقداد در آغاز این نشست خبری گفت که در این دیدار بر اهمیت تداوم روابط راهبردی میان ایران و سوریه و عمق و اهمیت صیانت از آن تاکید کردیم.

علی باقری نیز به نوبه خود و به نیابت از دولت ملت ایران، از سوریه برای اعلام همدردی و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران پس از سانحه سقوط بالگرد ریاست‌جمهوری و شهادت رئیس جمهور و همراهانش تقدیر کرد.

وی افزود که «سفر من این پیام را دارد که جمهوری اسلامی ایران محکم تر در کنار مقاومت ایستاده و از آن در مسیر مقابله با اشغالگری حمایت می‌کند. ایران و سوریه دوستان، متحدان و ستون‌های اساسی ثبات و امنیت در منطقه هستند».

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد که امروز در سوریه است تا درباره توقف فوری جنایات رژیم اسرائیل در غزه، به ویژه در رفح، و ارسال کمک‌ها گفت‌وگو کند.

باقری افزود که ایران و سوریه بر این باورند که پایداری امنیت و ثبات منطقه در گرو عدم دخالت خارجی است.

در بخش دیگری از این نشست خبری، المقداد در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگو با ترکیه گفت: شرط اساسی هر گفت‌وگوی سوری – ترکی، اعلام آمادگی ترکیه برای عقب‌نشینی از اراضی ماست؛ ما با کسانی که سرزمین‌های ما را اشغال کرده‌اند مذاکره نمی‌کنیم. تداوم اشغال اراضی ما و حمایت از نیروهای تروریستی و مسلح در شمال سوریه برای ترکیه جایز نیست.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران نیز گفت: تهران از تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه حمایت کرده و می‌کند.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا