سیاسی

قطر خواستار تحت فشار گذاشتن حماس و رژیم صهیونیستی برای پذیرش طرح بایدن شد

سخنگوی وزارت خارجه قطر از جامعه جهانی خواستار اعمال فشار بر حماس و رژیم صهیونیستی برای پذیرش پیشنهاد رئیس جمهور امریکا درباره آتش بس در نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که آنچه در طرح جو بایدن رئیس جمهور امریکا مطرح شده یک نقشه راه برای آتش‌بس پایدار در غزه و پایان بحران فراهم می‌کند.

به گزارش «الجزیره» الانصاری امروز سه شنبه (4 ژوئن) در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که ارتباطات با تمامی طرف‌های مربوطه درباره بحران غزه متوقف نشده است.

وی افزود که تا کنون موضع مشخصی از جانب اسرائیل و حماس درباره پیشنهاد بایدن وجود ندارد و جامعه جهانی باید دو طرف برای پذیرش این پیشنهاد تحت فشار بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد: از جانب حماس درباره این پیشنهاد موضع روشنی دریافت نشده است اما درباره اسرائیل، ما درک کردیم که میان وزرای آن، اختلافاتی وجود دارد. برخی از پیشنهاد بایدن حمایت می‌کنند و برخی دیگر با آن مخالف اند.

گفتنی است در آخرین روز از ماه مه بایدن از پیشنهاد جامع سه مرحله ای تل‌آویو درباره توقف جنگ و آزادی تمامی اسیران خبر داد.

حماس در واکنش به پبشنهاد بایدن در بیانیه ای بر آمادگی برای تعامل مثبت و سازنده با هر پیشنهادی که بر پایه آتش بس دائم، خروج کامل از نوار غزه، بازسازی و بازگشت تمامی آوارگان به مناطق خود و اجرای معامله تکمیل توافق تبادل جدی اسیران و بازداشت شدگان باشد، تاکید کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا