سیاسی

آمادگی تشکیلات خودگردان برای مدیریت گذرگاه رفح بر اساس توافق سال 2005

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی این تشکیلات برای از سرگیری فعالیت‌های گذرگاه رفح بر اساس توافق سال 2005 تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی فلسطین روز چهارشنبه به نقل از محمد مصطفی نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دولت فلسطین برای بازگشایی گذرگاه رفح بر اساس توافقنامه سال 2005 به شرط خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این گذرگاه آمادگی دارد.

به گزارش الشرق الاوسط، این منبع افزود: محمد مصطفی نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در دفتر خود در رام الله، با سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و بازسازی غزه دیدار و گفت‌وگو کرد و ضرورت اهمیت هماهنگی تلاش ها بین همه طرف های کمک کننده با دولت تشکیلات خودگردان را به نحوی که متناسب و همسان با طرح ها و برنامه های کمک رسانی دولت فلسطین تحت نظارت وزارت امور امداد رسانی باشد، مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه نوار غزه بخشی از کشور فلسطین است، آمادگی دولت فلسطین را برای بازگشایی گذرگاه رفح به منظور خدمت به مردم سرزمین فلسطین بر اساس توافق سال 2005 به شرط خروج نظامیان اشغالگر اسرائیلی از این منطقه اعلام کرد.

در همین ارتباط سیگرید کاگ نیز تاکید کرد تلاش‌ها و فشارها برای افزایش ورود کمک‌های امدادی به نوار غزه از همه گذرگاه‌ها با تمرکز بر کیفیت کمک‌ها و نیازهای اضطراری و توزیع آن در تمام مناطق نوار غزه ادامه خواهد داشت.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا