اجتماعی

تدابیر عربستان برای کاهش دمای هوا در صحرای عرفات

عربستان برای پوشش سطوح آسفالتی در عرفات، به‌منظور کاهش دمای هوا برای زائران و ایجاد محیطی با دمای معتدل‌تر، روش جدیدی به کار گرفته است.

میدل ایست نیوز: سازمان راه‌‌سازی عربستان برای پوشش سطوح آسفالتی منطقه اطراف مسجد نمره در عرفات، به‌منظور کاهش دمای هوا برای زائران و ایجاد محیطی با دمای معتدل‌تر، روش جدیدی به کار گرفت.

به گزارش العربیه، این ابتکار با استفاده از اعمال پوشش سفید بر روی سطوح، دمای سطح را تا حدود 20 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد.

این پوشش از موادی ساخته شده که اشعه‌های خورشید را به میزان کمتری جذب می‌کنند. بر اساس این گزارش، تهیه و تولید این مواد در عربستان انجام شده است.

عبدالعزیز العتیبی، سخنگوی سازمان کل راه‌سازی عربستان، گفت که این روش با هدف کاهش دمای سطوح آسفالتی و با همکاری چند نهاد دیگر برای خدمت به زائران اجرا شده است.

سال گذشته، این ابتکار در مناطق محدودی به صورت آزمایشی در مسیرهای پیاده‌روی جمرات، که دمای بالایی دارند، به‌کار گرفته شد و دمای سطح را بین 12 تا 15 درجه سانتی‌گراد کاهش داد.

این طرح در سال جاری گسترش یافت و منطقه اطراف مسجد نمره در عرفات را، با مساحت حدود 25 هزار متر مربع، پوشش می‌دهد.

العتیبی اضافه کرد که این روش از طریق بازتاب اشعه خورشید و کاهش دما در طول شبانه‌روز عمل می‌کند. هدف این طرح ایجاد محیطی راحت‌‌ برای زائران و بهبود کیفیت انجام مراسم حج است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا