خبر اولسیاسی

رسانه عبری:
تغییر راهبرد حزب الله در نبرد با رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری خبر داد که آمارها و ارقام مربوط به حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی از تغییر در راهبرد این حزب علیه رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

میدل ایست نیوز: با شعله ور شدن هرچه بیشتر جبهه جنوب لبنان طی روزها و ساعت گذشته به نظر می رسد حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی به شکل متقابل خود را برای سناریوهای سخت تر و پر تنش تر در منطقه آماده کرده‌اند.

روزنامه جروزالم پست به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش موسوم به «ألما» نوشت ماه مه 2024 ماهی بود که ما طی آن شاهد بیشترین شدت حملات حزب الله علیه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از اکتبر 2023 تا کنون بود.

به گزارش اسکای نیوز عربی، بر اساس آمار مربوط به مرکز تحقیقات «ألما» شواهد و قرائن روشنی از چگونگی تغییر تاکتیک حزب‌الله لبنان در دست است که نشان می‌دهد این حزب در ماه مه امسال ۳۲۵ مورد حمله به مواضع اسرائیل انجام داده است که میانگین آن روزانه ۱۰ حمله بوده است در حالی که این تعداد حملات در ماه آوریل ۲۳۸ حمله با میانگین 7.8 حمله در روز بوده است.

این گزارش تصریح می‌کند، از نظر تحلیل تسلیحات و تجهیزات مورد استفاده حزب الله لبنان در این حملات نیز می‌توان گفت که در ماه مه ۲۰۲۴، بهره‌گیری از موشک‌های ضد تانک و پهپادها، دو برابر بیشتر از آوریل ۲۰۲۴ بوده است که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که موشک‌های ضد تانک یکی از سلاح‌های زرادخانه نظامی حزب الله محسوب می‌شود که این حزب در ماه مه در ۹۵ مورد حمله از موشک ضد تانک استفاده کرده در حالی که این میزان در ماه آوریل ۵۰ مورد بوده است.

در همین ارتباط حزب الله لبنان به سرعت دامنه تهدیدات خود را بالا برده و با استفاده از پهپادها طی هفته گذشته شهرهای نهاریا و جولان را هدف حمله قرار داد.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات «ألما» در ماه مه امسال حدود ۸۵ مورد حمله پهپادی به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) صورت گرفت که این میزان در ماه آوره ۴۲ مورد، در ماه مارس ۲۴ مورد و در ماه فوریه ۲۰۲۴، هفت مورد بوده است.

این منبع تاکید کرد حزب الله لبنان از زمان آغاز نبرد‌ها در شمال در هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا ۳۱ مه۲۰۲۴، ۱۹۶۴ مورد حمله در مرزهای شمالی انجام داد که ۴۶ درصد از این حملات علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و مناطق غیرنظامی انجام شده است.

گفتنی است جبهه جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر شاهدات تحولات شتابان میدانی است و حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی حملات به یکدیگر را تشدید کرده‌اند.

منبع
اسکای نیوز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا