سیاسی

هیئتی متشکل از اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی به بغداد می‌رود

هیئتی متشکل از نمایندگان دولت اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی به دعوت وزارت نفت عراق به بغداد می رود تا به موضوع از سرگرفتن صادرات نفت کردستان رسیدگی کند.

میدل ایست نیوز: هیئت دولت اقلیم کردستان عراق به ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم و با حضور قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر و دیگر اعضای کابینه‌ تشکیل جلسه داد.

به گزارش کردستان 24، مسرور بارزانی در ابتدای این نشست با اشاره به روز جهانی محیط زیست و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست باید وظیفه و دغدغه همه ما باشد و باید محیط زیست و طبیعت زیبای کردستان را پاک نگه داریم.

در همین راستا هیئت وزیران به وزارتخانه ها دستور داد تا به گام های خود برای اجرای طرح مصوب در دستور کار و برنامه‌ کابینه نهم ادامه دهند.

در بخش دوم نشست هیئت دولت، بیگرد طالبانی وزیر کشاورزی و منابع آبی، گزارشی از آخرین موضع دولت فدرال در مورد دریافت محصولات گندم کشاورزان اقلیم کردستان و توصیه ها و پیشنهادات وزارت در این زمینه ارائه کرد.

هیئت وزیران از اقدامات وزارت کشاورزی و منابع آب برای حمایت از حقوق کشاورزان در اقلیم کردستان و تلاش های اخیر نخست وزیر و گفت‌وگو با نخست وزیر فدرال قدردانی کرد.

هیئت وزیران وزارت کشاورزی و منابع آب و وزارت بازرگانی و صنعت را مأمور کرد تا نسبت به پیشنهادات ارائه‌ شده در جلسه برای  بهره‌مندی گندمکاران در چارچوب یک طرح مناسب کشاورزی اقدام لازم را انجام دهند.

از سرگیری صادرات نفت از اقلیم کردستان موضوع سوم مورد بحث هیئت دولت اقلیم کردستان بود.

نخست‌وزیر و هیئت مذاکره‌کننده در مورد دیدارها و تلاش ها و اقدامات برای از سرگیری صادرات نفت از اقلیم کردستان گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوها در این مورد با دولت فدرال ادامه دارد و به همین منظور هفته آینده هیئتی متشکل از نمایندگان دولت اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی به دعوت وزارت نفت عراق به بغداد رفته و به موضوع از سرگرفتن صادرات نفت کردستان خواهند پرداخت.

منبع
کردستان 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا