سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر اهمیت روابط با ایران

رئیس جمهور عراق با ابراز رضایت از سطح همکاری‌ها در روابط بین بغداد و اقلیم کردستان، ایران را از همسایگان بسیار مهم عراق دانست و تاکید کرد کشورش امروز قادر به حفاظت از امنیت خویش است.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق تصریح کرد همکاری های گسترده ای بر روابط بین دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان سایه افکنده است.

به گزارش شفق نیوز، رئیس جمهور عراق در گفتگو با شبکه روسیا الیوم که گزیده هایی از آن توسط دفتر رئیس جمهوری عراق پخش شد، تاکید کرد: ایران همسایه بسیار مهم عراق است و روابط ما با این کشور روابطی خوب و قوی است و به طور مستمر در زمینه های مختلف در حال توسعه است.

رئیس جمهور عراق در خصوص مسئله فلسطین نیز گفت: جامعه جهانی باید نسل کشی روزمره رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را متوقف کند و این وظیفه جامعه جهانی است که فشار بیشتری برای به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت فلسطینیان اعمال کند.

رئیس‌جمهور عراق در خصوص روابط کشورش با امریکا تاکید کرد: روابط ما با امریکا خوب است و به آن احترام می گذاریم. حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق تحت یک توافق مشترک بود و توافق‌ها هر از چند گاهی با توجه به شرایط مورد بازنگری قرار می گیرد و این در حالی است که عراق خودش امروزه می تواند از امنیت خویش مراقبت کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا