اجتماعی

پیروزی 2 بر 0 تیم ملی فوتبال عراق مقابل اندونزی در مقدماتی جام جهانی

تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در مسابقات دوگانه مقدماتی جام جهانی و انتخابی جام ملتهای آسیا حریف اندونزیایی خود را با نتیجه 2 بر 0 شکست دهد.

 میدل ایست نیوز: تیم ملی فوتبال عراق موفق شد در مسابقات دوگانه مقدماتی جام جهانی و انتخابی جام ملتهای آسیا حریف اندونزیایی خود را با نتیجه 2 بر 0 شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، تیم ملی عراق در دور پنجم از بازی های گروه F (ششم) این مسابقات که هم مقدماتی جام جهانی 2026 به حساب می آید و هم برای صعود به جام ملت های آسیا 2027 لحاظ خواهد شد، به مصاف اندونزی رفت و با نتیجه دو بر صفر از سد این تیم گذشت تا یک گام دیگر به جام جهانی نزدیک تر شود.

تیم عراق در گروه اف با تیمهای اندونزی، ویتنام و فیلیپین همگروه است و به تنهایی با 18 امتنیاز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

گلهای عراق را در این بازی ایمن حسین از روی نقطه پنالتی در دقیقه 54 و علی جاسم در دقیقه 88 به ثمر رساندند ضمن آنکه ایمن حسین یک ضربه پنالتی را در دقیقه 74 بازی برای عراق از دست داد.

این در حالی است که طبق اعلام فیفا، هشت و نیم نماینده آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ۵ دور انتخاب خواهند شد. در دور دوم انتخابی جام‌جهانی در آسیا،۳۶ تیم در ۹ گروه چهار تیمی کارشان را آغاز کرده اند و تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعد می‌شوند. در ادامه ۱۸ تیمی که به دور سوم راه پیدا می‌کنند، از طریق قرعه‌کشی که بعدا انجام می‌شود، به سه گروه شش تیمی تقسیم می‌شوند و دو تیم برتر هر گروه به جام‌جهانی فوتبال راه می‌یابند.

دور چهارم شامل تیم‌هایی است که در دور سوم، رتبه های سوم و چهارم را کسب کرده اند که باید این شش تیم، در دو گروه سه تیمی قرار می‌گیرند و تیم اول هر گروه به صورت مستقیم بلیط صعود به مرحله نهایی جام‌جهانی فوتبال را دریافت می‌کند تا ۸ سهمیه مستقیم آسیا تکمیل شود. در دور پنجم نیز تیم‌های دوم ۲ گروه دور چهارم، به صورت رفت و برگشت با هم بازی می‌کنند تا نماینده آسیا در مسابقات پلی‌آف فیفا مشخص شود.

در مسابقات پلی آف نیز نماینده آسیا و ۵ تیم دیگر برای کسب دو سهمیه باقی مانده بیست و سومین دوره جام‌جهانی به رقابت خواهند پرداخت به طوریکه علاوه بر یک نماینده از آسیا، دو تیم از کونکاکاف، یک تیم از قاره آفریقا، یک تیم از قاره آمریکای جنوبی و یک تیم از قاره اقیانوسیه شرکت خواهند کرد تا دو تیم برتر راهی جام‌جهانی ۲۰۲۶ شوند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا