سیاسی

سنتکام از انهدام چند پهپاد و شهپاد در دریای سرخ خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا از هدف قرار دادن و منهدم کردن چند فروند پهپاد و شهپاد در دریای سرخ خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی امریکا، سنتکام، روز جمعه اعلام کرد که 8 پهپاد متعلق به انصار الله یمن را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، سنتکام با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس اعلام کرد: نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا ظرف 24 ساعت گذشته موفق شدند ۸ پهپاد انصاراالله را که از مناطق تحت کنترل آنها در یمن پرتاب شده بودند، بر فراز دریای سرخ منهدم کنند.

در این بیانیه آمده است: افزون بر این پهپادها، نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا موفق شدند دو شناور هدایت پذیر از راه دور (شهپاد) را نیز در دریای سرخ هدف قرار دهند و منهدم کنند. در همین حال یک کشتی ائتلاف نیز موفق به مقابله با یک پهپاد بر فراز دریای سرخ شد که از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بود ضمن آنکه در این حملات هیچ آسیب یا خسارتی از سوی کشتی‌های امریکایی، ائتلاف یا  دیگر کشتی های تجاری گزارش نشده است.

فرماندهی مرکزی امریکا تاکید کرد: پر واضح است که این پهپادها، موشک‌های بالستیک ضد کشتی و شناورهای بدون سرنشین و هدایت پذیر از دور تهدیدی قریب‌الوقوع برای امریکا، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه به شمار می آیند و این اقدامات با هدف حفاظت از آزادی دریانوردی و آب‌های بین‌المللی  برای عبور و مرور ایمن کشتی‌های امریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری صورت می گیرد.

گفتنی است جنبش انصار الله یمن در حمایت از فلسطینیان ساکن نوار غزه، از ماه نوامبر ده‌ها حمله با موشک و پهپاد به کشتی‌های عازم مقصد فلسطین اشغالی یا مرتبط با آن در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده و بر آمادگی برای انجام حملات بیشتر تاکید کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا