سیاسی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره امریکا سخنرانی می‌کند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از بالا گرفتن اختلافات با مقامات امریکایی، برای سخنرانی در کنگره امریکا عازم واشنگتن خواهد شد.

میدل ایست نیوز: همزمان با اوجگیری اختلافات رئیس جمهور امریکا و برخی سناتورهای این کشور با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی قصد دارد در برابر کنگره امریکا سخنرانی کند.

به گزارش العربی الجدید، رهبران و مقامات جمهوری خواه امریکا اعلام کردند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) قصد دارد در 24 ژوئیه در جریان سفر به واشنگتن در کنگره امریکا سخنرانی کند.

در همین رابطه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، در بیانیه‌ای اعلام کردند، نتانیاهو قبل از جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا سخنرانی خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نیز در بیانیه ای با اظهار تاسف از اختلافات به وجود آمده گفته است: من نماینده اسرائیل در برابر هر دو مجلس سنا و نمایندگان خواهم بود و به منظور ارائه حقیقت در مورد جنگ ما علیه کسانی که به دنبال نابودی ما هستند در برابر نمایندگان مردم امریکا در کنگره و در برابر همه جهان سخنرانی خواهم کرد.

سفر نتانیاهو در بحبوحه تشدید تنش ها بین او و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا صورت می گیرد که از حمله این رژیم در غزه حمایت می کرد اما اخیرا از روش های مورد استفاده این رژیم انتقاد و از ارسال برخی از تسلیحات برای تل آویو خودداری کرده است.

این منبع با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که آیا نتانیاهو در سفر خود به امریکا با بایدن دیدار خواهد کرد یا خیر، نوشت: حمایت بایدن از اسرائیل پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر باری سیاسی بر دوش رئیس جمهور این کشور ایجاد کرد و برخی از دموکرات ها و رأی دهندگان از کشتار هزاران غیرنظامی در غزه عصبانی هستند ضمن آنکه جمهوری خواهان نیز از موضع بایدن در قبال جنگ انتقاد کرده و گفته اند او به اندازه کافی برای کمک به اسرائیل تلاش نمی کند.

گفتنی است تعدادی از فعالان با مراجعه به دفتر چاک شومرسناتور دموکرات و رهبر اکثریت سنا، خواستار عدم پذیرش نخست وزیر اسرائیل در کنگره شده بودند و دعوت نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره را مایه ننگ و شرمساری توصیف کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا