اقتصادی

تحقیقات درباره سرمایه‌گذاری شرکت اماراتی در بخش مخابرات اتحادیه اروپا

کشورهای اروپایی در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری شرکت «اتصالات» امارات و تلاش این شرکت برای خرید سهام گروه مخابراتی چک در کشورهای بلغارستان، مجارستان، صربستان و اسلوونی تحقیق می‌کنند.

میدل ایست نیوز: روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد کمیسیون اروپا بزودی تحقیقات رسمی عمیقی را درباره پیشنهاد مالکیت و خرید دارایی‌های مخابراتی گروه «بی بی اف» (BBF) جمهوری چک در کشورهای بلغارستان، مجارستان، صربستان و اسلواکی توسط گروه مخابراتی امارات (إی آند) مستقر در ابوظبی آغاز خواهد کرد.

به گزارش الحره، سه منبع که با این موضوع ارتباط مستقیم دارند، اعلام کردند زمان دقیق آغاز این تحقیق مشخص نیست اما انتظار می‌رود این تحقیقات در روز دوشنبه آینده اعلام شود.

این در حالی است که گروه مخابراتی امارات (إی آند) که تحت کنترل دولت است، سال گذشته موافقت کرد 2.2 میلیارد یورو  معادل 2.38 میلیارد دلار برای تحت تملک درآوردن سهام کنترلی یا مدیریتی (سهامی که دارندگان آن می‌ توانند به ‌صورت مستقیم در تصمیمات یک مجموعه اعمال نظر کنند) دارایی‌های مخابراتی گروه چک BBF در کشورهای بلغارستان، مجارستان، صربستان و اسلواکی بپردازد.

در گزارش فایننشال تایمز به این موضوع اشاره شده که کمیسیون اروپا نگران است این شرکت اماراتی برای تکمیل این معامله و قرارداد، اموالی را از دولت امارات دریافت کرده باشد که به منزله حمایت ناعادلانه از این شرکت در برابر دیگر رقبا محسوب می‌شود.

کمیسیون اروپا همچنین این پرسش را مطرح کرده است که آیا می‌توان از بودجه دولتی برای کمک به شرکت «إی آند» امارات استفاده کرد تا این شرکت در برابر رقبای خود در اتحادیه اروپا عملکرد بهتری را داشته باشد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا