سیاسی

رژیم صهیونیستی در پی گنجاندن «اونروا» در لیست گروه‌های «تروریستی»

رژیم صهیونیستی در واکنش به قراردادن نام ارتش خود در فهرست سیاه سازمان ملل، در نظر دارد آژانس امداد و کاریابی این سازمان برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را یک سازمان تروریستی اعلام کند.

میدل ایست نیوز: گلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز گذشته در واکنش به تصمیم سازمان ملل مبنی بر گنجاندن ارتش این رژیم در فهرست سیاه قاتلان کودکان، از کابینه این رژیم درخواست کرد آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) را در لیست سازمان‌های ترویستی قرار دهد.

به گزارش الجزیره، واکنش و پاسخ نماینده رژیم صهیونیستی پس از آن نمایان شد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، به نمایندگی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اطلاع داد که نام ارتش این رژیم در فهرست سیاه کشورها و سازمان‌هایی قرار گرفته است که کودکان را می کشند و در رسانه‌ها به فهرست ننگ و عار معروف هستند.

بنا به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی، تل آویو همچنین در حال بررسی اقدامات دیگری برای پاسخ به تصمیم سازمان ملل از جمله قطع کلیه روابط با دبیرکل این سازمان است.

همچنین گلعاد اردان به کابینه این رژیم پیشنهاد کرد برای مقامات سازمان ملل متحد و روسای آژانس های آن روادید جدید صادر نکند و از فعالیت آنها در کرانه باختری جلوگیری کند.

گفتنی است این برای نخستین بار است که ارتش رژیم صهیونیستی در این فهرست قرار می‌گیرد اگرچه درخواست‌های زیادی طی سال‌های اخیر از سوی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر برای انجام چنین اقداماتی صورت گرفته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا