سیاسی

پیغام بحرین به ایران از طریق روسیه

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران خبر داد که بحرین از طریق روسیه، به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

میدل ایست نیوز: معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران خبر داد که بحرین از طریق روسیه، به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران در گفت‌وگویی اظهار کرد: ولیعهد عربستان از طریق رئیس‌جمهور چین درخواست کرده بود که این رابطه را درست کنید. همین‌طور الان بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مقامات بحرینی در هفته‌های اخیر چند بار به صورت علنی بر آمادگی برای ازسرگیری روابط با ایران پس از حدود 8 سال قطعی روابط تأکید کرده اند.

ماه گذشته، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در سفر به مسکو تأکید کرد که کشورش امیدوار به بهبود روابط اب ایران است و افزود که دلیلی برای تأخیر در ازسرگیری روابط دو کشور وجود ندارد.

وی ماه گذشته در سفر به چین نیز تأکید کرده بود که کشورش برای ازسرگیری روابط با ایران بر اساس اصل حسن هم‌جواری و خودداری از دخالت در امور داخلی تلاش می‌کند.

در ژانویه 2016 بحرین با ادعای دخالت ایران در امور داخلی‌اش روابط خود با تهران را به صورت کامل قطع کرد. یک روز پیش از آن، عربستان سعودی در پی حمله به سفارتش در تهران روابط خود را با ایران قطع کرده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا