سیاسی

آتش‌سوزی در دو مقر ارتش لبنان و یک مقر یونیفل

منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی در دو مرکز وابسته به ارتش لبنان و یک مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در جنوب این کشور خبر دادند. 

میدل ایست نیوز: رسانه های لبنانی روز شنبه گزارش دادند آتش سوزی بزرگی در دو مقر وابسته به ارتش لبنان و یکی از مقرهای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در مقابل شهرک صهیونیستی «المناره» در اطراف شهرک میس الجبل لبنان و به موازات خط آبی در جنوب این کشور، رخ داد.

به گزارش الشرق الاوسط، این منبع اعلام کرد که نیروهای دفاع مدنی لبنان و خودروهای وابسته به یونیفل برای مهار آتش در نزدیکی مقر گردان نپالی زیر مجموعه نیروهای یونیفل به سرعت وارد عمل شدند.

در همین ارتباط خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد شهرک «حولا» و دره الدلافه توسط دشمن اسرائیلی هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار گرفتند.

این منبع افزود: نظامیان دشمن مستقر در دو سایت العباد و المناره به طور مستقیم محله‌ها و خانه‌های شهر حولا را هدف گلوله‌های تیربار قرار دادند.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان اعلام کرد مرکز الراهب را با گلوله‌های توپ و مرکز «مربض» را در کشتزارهای اشغالی شبعا با پهپادهای تهاجمی هدف حمله قرار داده است.

گفتنی است مناطق مرزی در جنوب لبنان از هشتم اکتبر و پس از اعلام جنگ رژیم صهیونیستی وحمله به غزه شاهد تبادل آتش میان ارتش این رژیم و نیروهای حزب الله لبنان است و به نظر می‌رسد علت این آتش سوزی‌ها حملات مختلف رژیم صهیونیستی بوده باشد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا