سیاسی

واکنش سازمان همکاری اسلامی به گنجاندن نام رژیم صهیونیستی در فهرست ناقضان حقوق کودکان

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه اونروا، از گنجاندن نام این رژیم در فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط سازمان ملل استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان همکاری اسلامی با شدیدترین لحن بمباران وحشیانه مدرسه اونروا توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد که طی این حمله بیش از 40 فلسطینی شهید و و شمار زیادی از غیرنظامیان که اغلب آن‌ها زنان و کودکان هستند زخمی شدند.

به گزارش «اسپوتنیک» سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای این حمله را در ادامه جنایت کشتار دسته جمعی مداوم علیه ملت فلسطین در نوار غزه و نقض آشکار احکام قوانین بین‌المللی بشردوستانه، توافق نامه ژنو، قطع نامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد و دستورات صادره از دیوان بین‌المللی دادگستری دانست.

این سازمان در ادامه از تصمیم آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در درج رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر در فهرست ناقضان حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه که فهرست سیاه نامیده می‌شود، استقبال کرد.

سازمان همکاری اسلامی این اقدام را گامی مهم در حمایت از حاکمیت قانون بین‌المللی و پایان دادن به مصونيت رژیم صهیونیستی از مجازات بابت جنایت‌های جنگی‌اش و تضمین تحقق عدالت نسبت به قربانیان فلسطینی به شمار آورد.

سازمان مذکور از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواستار شد تا مسئولیت‌های خود را برای پایان دادن به تجاوزات نظامی متداوم رژیم صهیونیستی و اتخاذ اقدامات جدی برای تضمین پاسخگو کردن عاملان جنایت جنگی و جنایت کشتار دسته جمعی علیه ملت فلسطین برای دستیابی به تحقق عدالت بین‌المللی متحمل شود.

گفتنی است روز گذشته آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از گنجاندن نام رژیم صهیونیستی در کنار سازمان های تروریستی مانند داعش، القاعده و بوکو حرام خبر داد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا