سیاسی

وزیر مهاجرت عراق: اولویت ما بازگرداندن مهاجران متخصص و شایسته به کشور است

وزیر مهاجرت عراق تاکید کرد این کشور در اجرای منشور جهانی مهاجرت پیشرفت‌های ملموسی به دست آورده و بستر بازگشت افراد شایسته و متخصصی را که از این کشور مهاجرت کرده‌اند؛ فراهم کرده است.

میدل ایست نیوز: ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت عراق با اشاره به اینکه تلاش برای بازگرداندن افراد شایسته و متخصص  و باتجربه در راس اولویتهای این وزارتخانه قرار دارد، تصریح کرد این کشور در اجرای منشور جهانی مهاجرت به پیشرفت های زیادی دست یافته است .

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، جابرو در کنفرانس مدیریت مهاجرت در عراق اعلام کرد: مهاجرت به عراق جنبه ها و ابعاد و چالش های گوناگونی دارد، چرا که عراق سال های زیادی با پیامدهای ناشی از بلایای جنگ و بحران های اقتصادی دست و پنجه نرم می کند که آخرین آنها باندها و گروهک های تروریستی داعش بودند و همین امر باعث ایجاد موج مهاجرت از عراق شد و ما طی آن تعداد زیادی از افراد شایسته و متخصص در بخش های مختلف را از دست دادیم.

این وزیر عراقی خاطر نشان کرد  بازگشت امن و کریمانه و عزتمندانه افراد متخصص و باتجربه و ادغام مجدد و باثبات این افراد در جامعه عراق برای کمک به توسعه کشور عزیزمان، از اولویت های اصلی دولت عراق است که متناسب و همسو با تعهدات ما در منشور جهانی مهاجرت امن و منظم است.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت کردن موضوع مهاجرت، از حمایت سازمان بین‌المللی مهاجرت، جامعه جهانی و کشورهای کمک کننده به اجرای طرح ملی مدیریت مهاجرت در عراق که چارچوبی ملی برای اجرای منشور جهانی مهاجرت در عراق نیز به شمار می آید و در شورای وزیران به تصویب رسید، تقدیر کرد .

وی در ادامه با اشاره به آمادگی عراق برای همکاری با جامعه بین الملل و کشورهای اروپایی کمک کننده در موضوع مهاجرت، ادامه داد: این کنفرانس به عنوان بستری برای بررسی پیشرفت های حاصل شده در خصوص منشور جهانی مهاجرت و چالش ها و بررسی فرصت ها از طریق همکاری بین منافع دولتی و غیردولتی خواهد بود.

جابرو در پایان افزود: ما به کمک یکدیگر می توانیم راه حل های نوآورانه را توسعه دهیم و با اقلیم کردستان از منابع موجود به طور موثر و هماهنگ بهره ببریم.

از طريق
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا