اقتصادیخبر اول

السودانی:
تولید بنزین عراق به 24.8 هزار متر مکعب در روز رسیده است

نخست وزیر عراق در مراسم افتتاح واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بصره تاکید کرد که این پروژه نیاز کشور به بنزین بهبودیافته را تامین خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز شنبه (8 ژوئن) پروژه واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بصره که تامین کننده نیاز کشور به بنزین بهبود یافته است را افتتاح کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی نخست وزیری عراق، السودانی در بازدید از این پروژه در جریان مراحل کار آن قرار گرفت و از تلاش‌های کارکنان فنی شرکت‌های وزارت نفت قدردانی کرد.

وی به اهمیت افتتاح واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بصره و تامین نیاز کشور به ماده بنزین با اوکتان بالا اشاره و تاکید کرد که این پروژه‌ها هدررفت منابع را متوقف خواهد کرد و به واردات فرآورده‌های نفتی که سالیان طولانی است ادامه یافته است پایان می‌دهد.

نخست وزیر عراق در ادامه بر سرمایه گذاری بهینه از منابع نفت و گاز و به حد اکثر رساندن منابع از جمله منابعی که در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارند تاکید کرد.

السودانی ضمن اشاره به اینکه برای توسعه تولید فرآورده‌های نفتی مجموعه‌ای از اقدامات و گام‌ها باید اتخاذ شود تاکید کرد که افزایش میانگین روزانه پالایش با افتتاح واحد نفتی جدید ما را به دستیابی به خود کفایی نزدیک می‌کند.

وی در ادامه به صادرات برخی فرآورده‌های نفتی مانند گازوئیل، گوگرد و نفتا و سوخت هواپیما‌ اشاره و بر ادامه این برنامه‌ها در این دوره از دولت تاکید و اعلام کرد که هدف از این امر افزایش انرژی تولیدی و بهبود پالایشگاه‌های تولیدی است.

نخست وزیر عراق افزود که تولید بنزین در سال ۲۰۲۲ روزانه ۱۵ هزار متر مکعب بوده و در حال حاضر به روزانه 24.8 هزار متر مکعب رسیده است.

السودانی خاطر نشان کرد که پروژه شرکت پالایشگاه جنوب با ظرفیت تولیدی ۱۱ هزار بشکه در روز یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در افزایش تولید بنزین بهبود یافته به شمار می‌آید و در کاهش حجم بنزین وارداتی نقش ایفا خواهد کرد و تامین کننده سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا