اقتصادی

تمدید محدودیت پروازهای خطوط هوایی عراق توسط اتحادیه اروپا

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) محدودیت پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی «العراقیه» را به مدت 6 ماه تمدید کرد.

میدل ایست نیوز: آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA)، برای دهمین سال پیاپی محدودیت پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمایی «العراقیه» را 6 ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش «الصباح»، میثم الصافی مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه 80 درصد از مطالبات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا در خصوص پرونده لغو ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی العراقیه در آسمان اروپا را انجام داده است. با وجود این، آژانس مذکور در آخرین جلسه خود تصمیم گرفت ممنوعیت را برای 6 ماه دیگر تمدید کند.

الصافی خاطر نشان کرد که از سال 2015 به ویژه در دو سال اخیر پس از توجه خاص دولت به این پرونده و توسعه بخش حمل و نقل هوایی، خطوط هوایی با هماهنگی سازمان هوانوردی و شرکت بویینگ امریکا برای رفع ممنوعیت شرکت هواپیمایی العراقیه تلاش می کنند.

وی در ادامه سازمان هوانوردی را مسئول بخش زیادی از تاخیر در بسته شدن پرونده مذکور دانست چرا که وزارت حمل و نقل تمام اقدامات مربوطه در این زمینه را انجام داده است.

مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق در پایان از افتتاح چندین خطوط به اروپا با شرکت هایی هواپیمایی جهان از جمله خط هوایی بغداد- مونیخ، بغداد- کپنهاگن و بغداد- فرانکفورت خبر داد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا