خبر اولسیاسی

پاسداشت فتوای مرجعیت عالی شیعه در بیانیه السودانی به مناسبت سالروز حمله داعش به موصل

نخست وزیر عراق در سالروز حمله داعش به موصل تاکید کرد که فتوای مبارک مرجعیت عالی شیعه، نقش مؤثر در تغییر مسیر حوادث به سمت تحقق پیروزی و تضمین حاکمیت و وحدت عراق داشت.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بیانیه ای در سالروز حمله داعش به شهر موصل در استان نینوای عراق منتشر کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این بیانیه آمده است: ده سال پیش و در سایه شرایط نابسامان و حمایت قدرت‌های شر و نفرت در جهان، گروه تروریستی داعش مرتکب جنایت و تجاوزی به اهالی موصل شد و ساکنان آن را با هجمه‌ای وحشیانه که از سوی اهداف پست و خرافات توهم و دشمنی با هر اقدام درخشان ملت عراق در پی سقوط دیکتاتوری تغذیه می‌شد، به وحشت انداخت.

السودانی در این بیانیه افزود: این مرحله را با تالم بسیار برای قربانیان بی‌گناه از همه طیف‌های ملت عراق به یاد می‌آوریم، مردمانی که کینه این گروه‌های تاریک و قدرت‌هایی که پشت آن بودند، آن‌ها را هدف قرار داد، اما ما مجدداً به ایستادگی و وحدت ملتمان در کنار همه نیروهای مسلح و خون فراوان شهیدان که برای پاکسازی این سرزمین ریخته شد تا عراق با تمام مساحتش، یکپارچه، عزیز و با حاکمیت و تصمیم کامل باشد، افتخار می‌کنیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: فتوای مبارک مرجعیت عالیقدر، آیت الله سیدعلی سیستانی، نقش شرافتمندانه در تغییر مسیر حوادث به سمت تحقق پیروزی تقویت شده با تضمین حاکمیت عراق و تمامیت ارضی و وحدت مردم آن داشت.

وی در این بیانیه گفت: این پیروزی دستاورد باارزشی بوده و هنوز هست که انسجام ملت عراق و سرنوشت تاریخی عراق در زندگی مشترک و با تفاهم و انسجام را تقویت کرده و به عراق تجربه تازه‌ای داده و باعث شده که قوی‌تر و با اصرار بیشتری در مسیر بازسازی کشور و توسعه آن و ایجاد نسل‌هایی که مسئولیت را بپذیرند و به آینده روشن با اقتدار و توانایی بنگرند، گام بردارد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: عراقی‌ها توانستند با فداکاری‌ها و کمک دوستان و شریفان، با موج افراط‌گرایی و تروریسم در بدترین و وحشی‌ترین نوع آن مقابله کنند و این پیروزی تمدنی را به نیابت از جهان آزاد محقق کنند.

وی افزود: باقی‌مانده‌های تروریسم دیگر خطری برای کیان حکومت عراق ندارند و ملت عراق امروز از امنیت و ثبات در نتیجه آن مقابله عادلانه و فداکاری‌های شهدای ابرار بهره‌مند هستند، این روند باید به بهترین نحو و با عزم بالا برای ایجاد نهضت اقتصادی و انسانی و جهش کیفی در زندگی آزاد و باکرامت که شایسته نام عراق باشد، ادامه یابد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا