اجتماعیسیاسی

استقبال عراق از افتتاح دانشگاه معماری ایتالیا در بغداد

رئیس جمهور عراق ضمن دعوت از همتای ایتالیایی خود برای سفر به بغداد و تاکید بر تقویت روابط همه جانبه با ایتالیا، از ایده و طرز فکر احداث دانشگاه ایتالیایی در بغداد پایتخت این کشور استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق روز دوشنبه از ایده تاسیس دانشگاه ایتالیایی در بغداد استقبال و در عین حال بر لزوم همکاری و هماهنگی دو کشور در زمینه ماموریت‌های مربوط به انجام کاوش و باستان شناسی تاکید کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، عبداللطیف جمال رشید در کاخ ریاست جمهوری در بغداد، «مائوریتسیو گریگانتی» سفیر ایتالیا در عراق و «مائورو دل باربا»، نماینده پارلمان این کشور را به حضور پذیرفت.

رئیس جمهور عراق با تمجید از روابط مستحکم عراق و ایتالیا در بسیاری از زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی، بر اهمیت تلاش برای تقویت و توسعه این روابط تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دو کشور دارای میراث فرهنگی و تاریخی بزرگی هستند، بر لزوم همکاری و هماهنگی در زمینه مأموریت‌های باستان شناسی و انجام عملیات کاوش تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق از فعالیت‌ها و ایفای نقش شرکت‌های ایتالیایی در عراق در گذشته و حال حاضر، از ایده و طرز فکر دولت ایتالیا برای ایجاد یک دانشگاه ایتالیایی در بغداد بخصوص در رشته معماری و عمران استقبال و بر اهمیت آماده‌سازی مهندسان و توانمند‌سازی و آموخت مهارت‌های علمی به آن‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، مائوریتسیو گریگانتی سفیر ایتالیا نیز از دعوت عبداللطیف جمال رشید از همتای ایتالیایی خود برای سفر به عراق قدردانی و خاطرنشان کرد مقدمات این سفر در حال انجام است.

وی بر حمایت ایتالیا از امنیت و ثبات در عراق تاکید و آرزو کرد روابط دو جانبه میان دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک تقویت شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا