سیاسی

رئیس جمهور عراق در سالروز حمله داعش به موصل:
فتوای مرجعیت دینی در اتحاد ملت نقش داشت

رئیس جمهور عراق در سالروز حمله سازمان تروریستی داعش به موصل گفت که فتوای مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف بیشترین تاثیر را در برانگیختن همت‌ها و اتحاد ملت علیه نیروهای عقب مانده و تروریسم داشته است.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه (10 ژوئن)، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X به مناسب سالروز حمله سازمان تروریستی داعش به موصل بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رشید گفت که حمله ناجوانمردانه داعش به مردممان در شهر موصل و برخی از شهرهای عزیزمان و تلاش های ناامید کننده آنها برای از بین بردن نهاد کشور و تهدید صلح مدنی و نابودی تاریخ عراق را به یاد می آوریم.

وی افزود که اقدامات نیروهای ارتش، پلیس، الحشد الشعبی، پیشمرگه و تمامی بخش های نیروهای امنیتی ما در راستای حفظ کرامت کشور و امنیت شهروندان است.

رئیس جمهور عراق در ادامه گفت که همچنین فتوای مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف بیشترین تاثیر را دربرانگیختن همت ها و یکپارچگی ملت علیه نیروهای عقب مانده و تروریسم که به همه عراقی ها به ویژه مردم ایزدی ما ظلم کردند، داشته است.

رشید در پایان برای شهدا و قربانیانی که خون گرانبهایشان را به وطن و آینده ملت آن نثار کردند طلب رحمت و جاودانگی و برای تمامی کسانی که در دفاع از تمامیت، امنیت و ثبات کشور نقش دارند، ادای احترام کرد.

گفتنی است محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز به همین مناسبت بیانیه ای منتشر و تاکید کرد که فتوای مبارک مرجعیت عالی شیعه، نقش مؤثر در تغییر مسیر حوادث به سمت تحقق پیروزی و تضمین حاکمیت و وحدت عراق داشت.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا