اقتصادی

قرارداد 1.1 میلیارد دلاری امارات با شرکت ایرباس برای ساخت ماهواره

شرکت اماراتی «یاه ست» برای ساخت دو ماهواره به ارزش 1.1 میلیارد دلار با شرکت ایرباس قرارداد امضا کرد.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش های منتشر شده در روز دوشنبه، شرکت «یاه ست» که نام آن در بورس اوراق بهادار ابوظبی نیز ثبت شده است، برای ساخت ماهواره‌های ارتباطی موسوم به «یاه 4» و «یاه 5» قرادادی با ایرباس منعقد کرد.

به گزارش بلومبرگ، بر اساس این گزارش، هزینه کل برنامه‌های ساخت «یاه ست 4 و 5» حدود 3.9 میلیارد درهم معادل 1.1 میلیارد دلار برآورد شده است که این هزینه شامل فضاپیما، زیرساخت‌های عملیات زمینی، مقدمات و ترتیبات پرتاب ماهواره و بیمه آن خواهد شد.

بر این اساس، تامین هزینه‌های اجرای این برنامه ابتدا با اتکا به منابع خود «یاه ست» و تحویل پیش پرداخت دولت امارات به مبلغ یک میلیارد دلار خواهد بود.

گفتنی است این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ مبلغ و کمیسیونی به ارزش 7.18 میلیارد درهم معادل بیش از ۵ میلیارد دلار از دولت امارات دریافت کرد تا ارتباطات ماهواره‌ای و خدمات از طریق دو ماهواره جدید را ارائه کند.

قرار است این دو ماهواره توسط ایرباس بر اساس پلتفرم یورو استار نئو (Eurostar neo) طراحی و ساخته و جایگزین ماهواره‌های یاه ست ۱ و ۲ شوند. این شرکت اماراتی  همچنین دوره عملیاتی این دو ماهواره را  تا ۱۵ سال از زمان راه‌اندازی آن‌ها در سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸  تخمین زده است.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا