اقتصادی

نگرانی اردنی‌ها از تعرفه‌های جدید برق

تصمیم دولت اردن برای افزایش بهای برق و وضع تعرفه‌های جدید همزمان با اوجگیری مصرف، شهروندان این کشور را به شدت نگران کرده است.

میدل ایست نیوز: شهروندان اردنی به‌ویژه کسانی که از خودروهای برقی استفاده می‌کنند، همزمان با تصمیم دولت اردن درباره اجرای طرح دوره‌های اوج مصرف احتمال افزایش چشمگیر قبوض برق، به شدت احساس نگرانی می کنند.

به گزارش العربی الجدید، در همین ارتباط دولت اردن اعلام کرده است از اول ماه ژوئیه در نظر دارد تعرفه موقت اما اجباری برق را در بخش‌های هدف و سپس تعمیم آن به همه بخش‌ها به اجرا گذارد.

«هاشم عقل» یکی از کارشناسان بخش انرژی با اشاره به تقسیم‌بندی ساعات پیک مصرف برق، در این خصوص گفت: تعرفه برق مربوط به زمان‌هایی است که شهروندان قادر به کنترل الگوی مصرف برق هستند به طوری که در دوره‌های مصرف کم، آنان از کاهش تعرفه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به ضرورت حرکت هرچه بیشتر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر تصریح کرد، دولت به دنبال توسعه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برای کاهش هزینه‌ها است در حالی که طبق آمارهای رسمی، درصد استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حال حاضر به ۲۹ درصد رسیده است و پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۳۰ به ۵۰ درصد برسد.

وی تعداد سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور را حدود ۷۵ هزار سیستم با ظرفیت ۲۷۴۵ مگاوات برق برآورد کرد که از این میزان، ۶۲۱ مگاوات با انرژی باد و بیش از دو هزار مگاوات با انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا