اقتصادی

شورای جهانی سفر و گردشگری:
سهم گردشگری از اقتصاد عربستان تا یک دهه آینده به 16 درصد می‌رسد

شورای جهانی سفر و گردشگری پیش بینی کرد که تا آغاز سال 2034 سهم بخش گردشگری عربستان در تولید ناخالص داخلی این کشور به 222.95 میلیارد دلار برسد.

میدل ایست نیوز: بر اساس برآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری پیش‌بینی می‌شود که تا آغاز سال 2034، بخش گردشگری عربستان، سهم خود را در تولید ناخالص داخلی به 223 میلیارد دلار که معادل 16 درصد از اقتصاد این کشور است، برساند.

به گزارش «الشرق»، شورای سفر و گردشگری جهان در گزارشی تصریح کرد که بیش از 3.6 میلیون نفر از سراسر کشور در بخش گردشگری کار خواهند کرد و ظرف ده سال از هر پنج نفر یک نفر در این بخش فعالیت خواهند کرد.

عربستان تلاش می‌کند تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد و برای توسعه بخش غیر نفتی برنامه‌هایی وضع کرده است.

بر اساس برآوردهای احمد الخطیب وزیر گردشگری عربستان در واکنش به گزارش صادر شده در امروز، این کشور بیش از 800 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تا سال 2030 اختصاص داده است.

موسسه جهانی پیش‌بینی کرد که با دو برابر کردن هزینه گردشگران خارجی به بیش از 68.2 میلیارد دلار و رساندن هزینه مسافران داخلی به 41.39 میلیارد دلار، ارزش سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی عربستان در سال جاری رشد 12 درصدی داشته باشد و به 498 میلیارد دلار برسد.

پیش از این در تاریخ 29 آوریل الخطیب، از رشد 10 درصدی بخش گردشگری عربستان در مقیاس سالانه، طی چهار ماه اول سال 2024 خبر داد.

وی افزود که در سال گذشته بیش از 100 میلیون گردشگر وارد عربستان شدند و هدف این است که این آمار در سال جاری به 110 میلیون گردشگر برسد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا