خبر اولسیاسی

تاکید سران اردن و مصر بر مخالفت با هرگونه کوچاندن اجباری فلسطینیان

رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن ضمن هشدار نسبت به پیامد‌های خطرناک ادامه عملیات نظامی در غزه بر مخالفت با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن امروز سه شنبه (11 ژوئن) در حاشیه کنفرانس «پاسخ انسانی اضطراری در غزه» در اردن دیدار کردند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، السیسی و ملک عبدالله دوم بر استحکام و عمق روابط تاریخی طولانی بین دو کشور برادر تاکید کردند و توافق و هماهنگی مداوم در روابط دو جانبه بین سران دو کشور نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را ستودند.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت تداوم هماهنگی و رایزنی درباره تحولات اوضاع در نوار غزه و ضرورت اقدام فوری در راستای یکپارچگی تلاش‌ها برای مقابله با فاجعه انسانی در نوار غزه تاکید کردند.

رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن همچنین نسبت به پیامد‌های خطرناک ادامه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی هشدار دادند و بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و پایدار در نوار غزه و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کردند.

السیسی و ملک عبدالله دوم همچنین بر مخالفت خود با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به خارج از سرزمین‌هایشان تاکید کردند و خواستار هماهنگی تلاش‌های بین المللی برای حل و فصل عادلانه و جامع مسأله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری شدند که تضمین کننده برپایی کشور دارای حاکمیت فلسطین در مرزهای 1967 و به پایتختی قدس شرقی است.

گفتنی است که امروز اردن میزبان کنفرانسی بین المللی برای واکنش های فوری برای نیازهای بشردوستانه در غزه است.

هدف از برگزاری این کنفرانس، تعیین راه‌های واکنش جامعه بین‌الملل به فاجعه انسانی در غزه و تعیین سازوکار‌ها و گام‌های موثر برای تعامل با آن و نیازهای عملیاتی و لجستیکی لازم در این چارچوب و پایبندی به هماهنگی برای واکنش یکپارچه نسبت به وضعیت انسانی در غزه است.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز صبح امروز به منظور مشارکت در این کنفرانس عازم اردن شد.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا