خبر اولسیاسی

تقدیر بایدن از تلاش عراق برای صلح منطقه‌ای و بین المللی

وزیر خارجه امریکا در دیدار با نخست وزیر عراق، تقدیر رئیس جمهور امریکا از تلاش عراق برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را ابلاغ کرد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا امروز سه شنبه با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در حاشیه کنفرانسی درباره غزه در اردن دیدار کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف روابط دوجانبه و نتایج سفر اخیر السودانی به امریکا و اوضاع کلی در منطقه و پیامدهای حملات مستمر به غزه را بررسی کردند.

السودانی مجددا بر حمایت عراق از هر ابتکاری با هدف توقف جنگ در غزه و تسریع در بازگشایی معابر برای ورود کمک ها به ملت فاجعه دیده فلسطین در غزه تاکید کرد.

السودانی با تاکید بر لزوم موضع واضح امریکا در خصوص حملات دولت نتانیاهو به ضعف موضع جامعه بین المللی در برابر فاجعه مستمر همزمان با تداوم حملات اشاره کرد و گفت که نمی توان شمار قربانیان و حجم ویرانی حاصل شده را با تداوم تهدیدها در قبال لبنان که هشداری برای گسترش درگیری در منطقه است، نادیده گرفت.

السودانی خطرات تداوم حملات به غزه و تهدید ثبات منطقه ای و بین المللی را توضیح داد و گفت که این حملات، دلیلی برای افراط گرایی در منطقه به عنوان بهانه ای جدید خواهد بود.

وی گفت که جامعه بین المللی باید به مسئولیت خود در قبال کشتار جمعی که منجر به آواره شدن 80 درصد از ساکنان غزه شده عمل کنند، مردمی که اکنون بدون پناه، منابع پزشکی، انسانی و خدماتی و در بدترین وضعیت فاجعه باری که نمی توان تصور کرد،قرار دارند.

از طرفی دیگر بلیکن از اقدامات عراق در حمایت از ثبات دائم در منطقه و ارائه کمک در راستای کاهش وضعیت انسانی سخت در غزه تقدیر کرد.

وی بر اهمیت همکاری برای توقف جنگ در غزه تاکید و تقدیر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا از حمایت عراق و نقش آن در تلاش ها برای صلح منطقه ای و بین المللی را ابلاغ کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا