سیاسی

نخستین واکنش رژیم صهیونیستی به تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره طرح بایدن

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که تل‌آویو به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد و در «مذاکرات بی معنا» با حماس مشارکت نخواهد کرد.

میدل ایست نیوز: ریوت شاپیر بن نفتالی، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، گفت که تل‌آویو به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد و در «مذاکرات بی معنا» با حماس مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش CNN، اظهارات بن نفتالی پس از تصویب قطعنامه‌ای در حمایت از طرح رئیس جمهور امریکا برای آتش‌بس در غزه مطرح شده است.

بن نفتالی گفت که تل‌آویو «می‌خواهد اطمینان داشته باشد که غزه در آینده تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود».

وی بر «اهمیت دستیابی اسرائیل به اهدافش در غزه، همچون بازگشت اسیران و نابودی توان نظامی حماس» تأکید کرد و گفت که به محض تحقق این اهداف، جنگ پایان خواهد یافت.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادامه داد: اصول اسرائیل ثابت است و تغییر نمی‌کند، به جنگ تا بازگشت همه گروگان‌ها و نابودی توان نظامی و حکومتی حماس ادامه می‌دهیم. این هدف ما از روز اول بوده و اجازه نمی‌دهیم که حماس دوباره خود را مسلح کند و به تهدیدی برای اسرائیل تبدیل شود.

وی افزود: این یعنی که اسرائیل درگیر مذاکرات بی معنا و بی پایان با حماس نخواهد شد به خصوص که حماس از این مذاکرات برای وقت‌کشی استفاده می‌کند.

قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت درباره قبول طرح آتش‌بس جو بایدن، رئیس جمهور امریکاست که خود دولت امریکا می‌گوید اسرائیل آن را پذیرفته است. این قطعنامه از حماس که در ابتدا گفته بود به این پیشنهاد «مثبت» نگاه می‌کند، می‌خواهد که این پیشنهاد سه مرحله‌ای آتش‌بس را بپذیرد.

جو بایدن در تاریخ جمعه ۳۱ مه یک طرح آتش‌بس سه مرحله‌ای را ارائه کرد و پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در شورای امنیت به رأی گذاشته شد، از این طرح سه مرحله‌ای آتش‌بس حمایت می‌کند.

در این قطعنامه اعلام شده که «اسرائیل آن را پذیرفته است و از حماس نیز می‌خواهد که آن را بپذیرد». قطعنامه همچنین از هر دو طرف درگیری غزه می‌خواهد که «شرایط آن را بطور کامل و بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند».

در طرح ۳۱ مه بایدن در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید آمده بود که این آتش‌بس با یک توقف اولیه شش ماهه نبرد با آزادی گروگان‌ها در ازای اسرای فلسطینی، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از مناطق پرجمعیت غزه و بازگشت غیرنظامیان به فلسطینی به تمام مناطق در این قلمرو آغاز می‌شود.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا