سیاسی

بلینکن: نتانیاهو به طرح بایدن درباره آتش‌بس در غزه پایبند است

وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که وی بر پایبندی به طرح رئیس جمهور امریکا درباره آتش‌بس در غزه تاکید کرده است.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا خبر داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار شب گذشته با وی بر پایبندی خود به پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور امریکا درباره آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش «الجزیره»، بلینکن گفت که مذاکرات درباره برنامه‌های روز پس از جنگ در غزه، بعد از ظهر امروز و در دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود که بیانیه حماس که از قطعنامه سازمان ملل حمایت می‌کند، اقدامی امیدوارکننده است.

وزیر خارجه امریکا بیان کرد که هرچقدر جنگ طولانی‌تر شود، امکان گسترش دامنه درگیری بیشتر می‌شود.

بلینکن پیشنهاد بایدن درباره غزه را بهترین پیشنهاد خواند و اعلام کرد که این پیشنهاد توسط رژیم صهیونیستی مورد قبول واقع شده است.

وی ادامه داد که فقدان طرحی برای روز پس از جنگ در غزه منجر به درگیری دوباره در آینده خواهند شد.

وزیر خارجه امریکا خاطر نشان کرد که در صورتی که حماس پیشنهادی که درباره آتش بس در غزه مطرح شده را نپذیرد، مسئولیت عواقب آن بر عهده این جنبش خواهد بود.

بلینکن در هشتمین سفر خود به خاورمیانه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، پس از مصر به تل آویو سفر کرد و قرار است امروز به اردن برود.

روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از طرح رئیس‌جمهور امریکا برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در نوار غزه حمایت می‌کند، رأی مثبت داد.

پس از آن جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که آماده همکاری با میانجیگران برای مذاکرات غیر مستقیم به منظور اجرای مفاد مصوبه شورای امنیت است.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز گفت که تل‌آویو به عملیات خود در غزه ادامه خواهد داد و در «مذاکرات بی معنا» با حماس مشارکت نخواهد کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا