سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق و سفیر کانادا برضرورت گفت‌وگو برای حل بحران‌های منطقه‌ای

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر کانادا در بغداد بر ضروت گفت‌وگو برای حل بحران‌های منطقه‌ای و تثبیت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق روز سه شنه در کاخ ریاست جمهوری بغداد پذیرای کتی بانکا سفیر کانادا در این کشور بود و با وی تقویت همکاری های دو جانبه را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه عراق و کانادا و لزوم تلاش برای توسعه همکاری‌های مشترک به گونه‌ای که تامین کننده منافع متقابل دو کشور باشد، تاکید کرد.

رشید همچنین بر ضرورت بهره‌مندی از تخصص و تجارب کانادا در عرصه مقابله با تغییرات اقلیمی و زیست‌محیطی و همچنین اهمیت ورود شرکت‌های کانادایی به بازار عراق و استفاده از فرصت‌ها‌ی سرمایه‌گذاری بویژه در زمینه بازسازی زیرساخت‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق خاطر نشان کرد که کشورش مشتاق همکاری با برادران و دوستان به منظور تثبیت و تحکیم صلح و ثبات و تشویق وترغیب به انجام گفت‌وگو‌های سازنده برای حل بحران‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه در جهت تحقق شکوفایی و رفاه برای ملت‌های آن است.

سفیر کانادا در بغداد نیز به نوبه خود بر اهتمام و توجه کشورش به گسترش روابط با عراق و آمادگی برای مشارکت در طرح‌های بازسازی و گسترش تعاملات تجاری و سرمایه گذاری و همچنین مبادله تجارب اقتصادی، علمی و بهداشتی بین دو کشور تاکید کرد.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا