سیاسی

روابط دوجانبه و جنگ غزه؛ محور گفت‌وگوی وزرای خارجه عمان و موریتانی

وزرای خارجه عمان و موریتانی در نواکشوط دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و تحولات در نوار غزه گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و محمد سالم ولد مرزوک، وزیر خارجه موریتانی با یکدیگر گفت وگو کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، دو طرف در نواکشوط، درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و در راس آنها حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه رایزنی کردند.

وزرای خارجه عمان و موریتانی، به بررسی همکاری دوجانبه و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف پرداختند.

البوسعیدی و مرزوک، درباره راه‌های تقویت شراکت تجاری و سرمایه گذاری به ویژه در سطح نهادهای بخش خصوصی و در بخش‌هایی نظیر صید دریایی، معادن، انرژی، زراعت، اتصال لجستیک میان بنادر دو کشور و گردشگری گفت‌وگو کردند.

طرفین درباره شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک تبادل نظر و بر حمایت خود از تلاش‌ها برای برقراری امنیت، صلح و ثبات در سراسر منطقه و جهان تاکید کردند.

وزرای خارجه عمان و موریتانی بر اهمیت تداوم تلاش‌های بین‌المللی با هدف توقف جنگ رژیم صهیونیستی بر غزه، دستیابی به توافقی که آتش بس را تضمین و ورود کمک‌های بشردوستانه امدادی، آزادی همه بازداشت‌شدگان دو طرف و بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق خود را تسهیل کند، تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت روی آوردن به قانون بین‌المللی و قانون بین‌المللی بشردوستانه و رفتن به سمت برگزاری کنفرانسی بین‌المللی برای صلح در راستای اجرای راه حل دو کشوری و پایان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا