سیاسی

عربستان: حج جای طرح شعارهای سیاسی نیست

رئیس امور مذهبی و دینی مسجد الحرام و مسجد النبی بر ضرورت پرهیز از هرگونه طرح شعارهای سیاسی در مناسک حج تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالرحمن السدیس، رئیس امور مذهبی مسجد الحرام و مسجد النبی، با قدردانی از آمادگی بخش‌های امنیتی شرکت کننده در ماموریت تامین امنیت حج امسال و سلامتی زائران خانه خدا اعلام کرد حفظ امنیت حرمین شریف خط قرمزی است که نمی‌توان از آن عبور کرد.

به گزارش سبق، السدیس پس از شرکت در مراسم رژه نظامی سالانه نیروهای امنیتی حج گفت: برگزاری این رژه نظامی نشان از آمادگی بخش‌های امنیتی شرکت کننده در مأموریت امنیتی حج برای تامین بالاترین سطوح امنیت برای زائران خانه خداست تا فریضه حج را با خیالی آسوده انجام دهند.

وی تاکید کرد: در ایام حج جایی برای طرح شعارهای سیاسی، دعوت‌های نژادپرستانه، فرقه‌ای و مذهبی یا حزبی، مناظره، مجادله و مشاجره یا تخلف از مقررات و دستورالعمل‌ها وجود ندارد بلکه حج یک تکلیف شرعی و سفر ایمانی است.

السدیس از تلاش‌های فراوان نیروهای امنیتی در مراقبت و توجه به امنیت زائران حج و عمره به طوری که آن‌ها بتوانند اعمال و عبادات خود را با سهولت انجام دهند و همچنین از کمک‌های آنان برای بهبود خدمات رسانی در مسجد الحرام، تقدیر کرد.

وی افزود: خداوند حرمین شریفین را محلی برای عبادت و نه برای سر دادن شعار‌ قرار داده است و نباید به غیر از عبادت و امور دینی به دنبال انجام کارهای دیگری در حرمین شریفین مکه و مدینه و مسجدالحرام و مسجد النبی و دیگر اماکن مقدس بود.

السدیس از زائران خانه خدا درخواست کرد تمامی مقررات را رعایت کنند و حتماً به نیروهای امنیتی در تامین امنیت حجاج کمک کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا