اقتصادی

31 فروند هواپیما در ناوگان هوایی عراق تا سال 2027

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که با اضافه شدن 18 فروند هواپیمای مسافربری تا سال 2027، شمار هواپیماها در ناوگان هوایی کشور به 31 فروند خواهد رسید.

میدل ایست نیوز: میثم الصافی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت حمل و نقل عراق، اعلام کرد که فرودگاه‌های کشور به خصوص در ۵ ماه گذشته، فعالیت‌های مستمری داشته است به طوری که شمار پرواز‌های هوایی ورودی و خروجی از فرودگاه‌ها به ۱۸ هزار پرواز رسیده است.

به گزارش «الصباح»، الصافی در زمینه 24 هواپیمای متوقف شده در فرودگاه بین المللی بغداد که به تعمیر و سرویس نیاز دارند، اعلام کرد: 9 فروند از این هواپیماها اخیرا سرویس شده و بار دیگر به خدمت بازگشتند و طی ماه‌های پیش رو دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 و 777 پس از اتمام روند تعمیرات به خدمت بازخواهند گشت.

وی در ادامه بیان کرد که خطوط هوایی عراق در حال حاضر ۱۳ فروند هواپیمای مدرن از کارخانه‌های بین‌المللی از جمله دو فروند هواپیمای دریم لاینر، ۵ فروند هواپیمای ایرباس و ۶ فروند هواپیمای مکس را در اختیار دارد.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت حمل و نقل عراق در پایان افزود که قرارداد خرید ۱۸ فروند هواپیمای جدید نیز امضا شده است که از این تعداد ۸ فروند از هواپیمای دریم لاینر و ۱۰ فروند هواپیمای مکس هستند.

به این ترتیب شمار هواپیمای ناوگان هوایی عراق تا سال ۲۰۲۷ به ۳۱ فروند خواهد رسید.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا