اقتصادی

عراق نیازمند ساخت 2 میلیون واحد مسکونی است

وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد این کشور برای پایان دادن به بحران مسکن نیازمند تامین و ساخت بیش از دو ملیون واحد مسکونی است.

میدل ایست نیوز: «محمد عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق با اشاره به میزان گنجایش شهرهای جدید در دست احداث در اطراف پایتخت این کشور، اعلام کرد، یک برنامه واقعی و جدی برای برای ایجاد راه حل‌هایی برای بحران مسکن در چارچوب زمانی مشخص وجود دارد.

به گزارش السومریه نیوز، سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق تصریح کرد که با توجه به شاخص‌ها و آمار‌های جمعیت کنونی عراق که بالغ بر ۴۳ میلیون نفر است، برای تامین نیاز مسکن این جمعیت، حداقل به دو میلیون یا دو میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی نیاز داریم و در این راستا برنامه‌ای برای ساخت ۱۶ شهر مسکونی جدید وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این شهرهای جدید متشکل از تعداد زیادی واحد مسکونی بین 30 هزار تا بیش از 120 هزار واحد خواهند بود و تمامی نیازهای عمرانی و زیرساخت‌ها و کلیه خدمات برای آن در نظر گرفته شده است و بسته به متراژ ممکن است شامل ادارات دولتی نیز باشند.

وی تاکید کرد این شهرها خارج از از محدوده طرح‌های اساسی استان بغداد یا دیگر استان‌ها خواهند بود تا از تراکم جمعیتی و بار ترافیک در پایتخت و مراکز استان‌ها کاسته شود.

الهنداوی خاطر نشان کرد: اغلب شهرهای در حال احداث در قالب پروژه‌های سرمایه گذاری بوده و هزینه چندانی برای دولت نخواهد داشت و حتی سودی نیز از باب آن عاید دولت خواهد شد.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا