اجتماعیاقتصادی

افزایش تکدی‌گری و پدیده کودکان کار در عراق

وزارت کار و امور اجتماعی عراق با اشاره به افزایش پدیده کودکان کار و تکدی‌گری، از اتخاذ اقدامات گوناگون برای مقابله با این ناهنجاری‌ها خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کار و امور اجتماعی عراق از گسترش پدیده کودکان کار و استثمار کودکان از طریق تکدی‌گری در سال‌های اخیر و عدم پایبندی کارفرمایان به قانون مرتبط با به‌کارگیری گروه‌های سنی مجاز و به کار گماردن کودکان زیر 15 سال در مشاغل نامناسب خبر داد.

به گزارش الصباح، نجم العقابی سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی عراق اعلام کرد: گزارش کمیته‌های بازرسی این وزارتخانه حکایت از افزایش نرخ کودکان کار و استثمار آنها از طریق تکدی‌گری در نتیجه بدتر شدن اوضاع اقتصادی، کاهش درآمد خانواده و افزایش نرخ بیکاری و نزاع‌ها و درگیری‌هایی بوده که عراق با آن دست و پنجه نرم کرده است.

این منبع افزود: مهاجرت و آوارگی و نرخ بالای خشونت خانگی علیه کودکان، ضعف سیستم قانونگذاری و راهبرد‌های حمایت از حقوق کودکان از جمله علل این مشکلات به شمار می‌آید.

سخنگوی وزارت کارو امور اجتماعی عراق خاطر نشان کرد، وجود این شرایط، وزارت کار و امور اجتماعی را بر آن داشته است تا اقدامات متعددی نظیر اعطای بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از پدیده ترک تحصیل یا اجبار کودکان برای رفتن به خیابان جهت کار کردن یا تکدی‌گری و همچنین قرار دادن نام آن‌ها در سیستم بیمه برای ارائه خدمات بهداشتی رایگان به خانواده‌های فقیر انجام دهد.

وی به تشدید بازرسی‌ها و افزایش فعالیت‌های تیم‌های سیار بر محل کارها و گزارش کردن موارد کودکان کار و معرفی کارفرمایان متخلف به دستگاه قضایی تاکید کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا