اقتصادیخبر اول

امارات خرید نفت از عراق را افزایش داد

امارات متحده عربی مقادیری نفت از عراق خریداری و پس از پالایش آن در پالایشگاه‌های خود، آن را به قیمت‌ بالاتر به فروش می‌رساند.

میدل ایست نیوز:امارات متحده عربی در راستای برنامه‌های خود برای تنوع‌بخشی به منابع نفتی، خرید نفت بیشتر از کشورهای همسایه و دارای منابع انرژی را در دستور کار قرار داده و قرار است مقادیر زیادی از نفت عراق را خریداری و پالایش کند و مجدد در بازارهای جهانی به فروش رساند.

به گزارش العربی الجدید، براساس اطلاعات مربوط به پیگیری و ردیابی کشتی‌ها که خبرگزاری بلومبرگ آن را منتشر می‌کند، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، پس از دریافت اولین محموله در ماه آوریل، دومین محموله نفت خام عراق را نیز در ماه مه گذشته خریداری کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، یک فروند کشتی با نام تجاری «اسپیروس» حدود یک میلیون بشکه نفت را از پایانه نفتی بندر بصره در جنوب بغداد به ابوظبی منتقل کرده است که هر دو محموله نیز حاوی نفت خام سنگین بصره بوده‌اند.

همین کشتی در اوایل ماه نیز نفت عربستان سعودی را به امارات منتقل کرده بود.

این منبع افزود، امارات متحده عربی با نوسازی پالایشگاه «الرویس» قادر به پالایش نفت خام بیشتر و فروش آن به ارزش و قیمت‌های بالاتری خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ابوظبی «أدنوک»، پس از تجهیز مجدد پالایشگاه برای فرآوری انواع نفت سنگین‌تر و ارزان‌تر، اکنون در حال افزایش صادرات بشکه‌های نفت سبک «مربان» و «زاکوم العلوی» است و هر دوی این محصولات را با قیمت‌های بسیار بالاتری در مقایسه با سایر درجه‌ها و گریدهای منطقه‌ای به فروش می‌رساند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا