اجتماعیسیاسی

برنامه جامع و مدون استانداری و مراکز بهداشتی کربلا برای روز عرفه و عید قربان

استاندار کربلا و مقامات بهداشتی این استان، از آمادگی و تدارک کامل برنامه‌های بهداشتی و ایمنی در این شهر برای برپایی مراسم  روز عرفه و عید قربان خبر داد.

میدل ایست نیوز: استاندار کربلای معلا و مقامات بهداشتی این استان، از آمادگی و تدارک کامل برنامه های بهداشتی و ایمنی در این شهر برای برپایی مراسم روز عرفه و عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، ماجد المیالی معاون مدیرکل اداره بهداشت استان کربلا اعلام کرد: بر اساس دستورات صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق و نصیف الخطابی استاندار کربلا و صباح الموسوی مدیرکل این اداره، در روز عرفه و عید سعید قربان طرح ویژه ای برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به هزاران زائر عتبات عالیات در کربلای معلا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برخی از جزئیات این طرح افزود: در قالب این طرح یکصد دستگاه آمبولانس به دارو، لوازم مورد نیاز تجهیز  شده اند و در اطراف زیارتگاه‌ها، بیمارستان‌ها، آرامستان‌ها، چهارراه‌ها و میادین عمومی استقرار خواهند یافت.

وی تاکید کرد: برنامه هایی برای ارتقای سطح آگاهی جامعه در برابر بیماری های واگیردار، ارائه خدمات شبانه روزی در اورژانس بیمارستان ها و فعالیت مراکز درمانی باب بغداد، العباسیه شرقی و غربی، عون بن عبدالله، ام الحمام و الطف برای خدمات رسانی به صورت 24 ساعته در نظر گرفته شده است.

در همین حال ایهاب صلاح الموسوی، مدیر بخش کنترل بهداشت در اداره بهداشت عمومی نیز تاکید کرد برنامه های مدونی برای جمع‌آوری زباله ها و نظارت دقیق بهداشتی بر آب های آشامیدنی، مراکز و مواد غذایی، خرده فروشی ها، رستوران ها و اماکن فروشندگان خیابانی در نظر گرفته شده است.

مقامات وزارت بهداشت عراق همچنین در خصوص استفاده از تفنگ های پلاستیکی و ساچمه ای و لیزر در تعطیلات توسط کودکان هشدار دادند و اعلام کردند بر اساس آمار وزارت بهداشت، سال های گذشته شاهد افزایش موارد آسیب های ناشی از استفاده از سلاح های پلاستیکی بودیم که تنها در یکی از روزهای تعطیل به 250 مورد رسید.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا