سیاسی

رایزنی وزرای خارجه اردن و نروژ درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه

وزرای خارجه اردن و نروژ با یکدیگر دیدار و درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و رساندن کمک‌های بشر‌دوستانه به این منطقه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و «اسپن بارث اید» وزیر خارجه نروژ در اسلو پایتخت این کشور، درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و رفع موانع رژیم صهیونیستی در برابر ورود کافی و فوری کمک های بشردوستانه به سراسر غزه رایزنی کردند.

به گزارش «آناتولی»، الصفدی در گفت‌وگو با وزیر خارجه نروژ، بر ضرورت توقف فوری تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد و نسبت به خطرات تداوم آن و آثار ویران کننده فاجعه انسانی که نوار غزه شاهد آن است، هشدار داد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای قطع‌نامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه و حمایت اردن از تلاش های مصر، قطر و امریکا در راستای دستیابی به معامله تبادل اسیران که منجر به آتش بس دائم در غزه می شود، تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن در دیدار با همتای نروژی خود خواستار توقف تمامی اقدامات غیر مشروع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی شد که تضعیف کننده راه حل دو کشوری است.

از طرفی دیگر وزیر خارجه نروژ بر موضع حمایتگرانه این کشور در برابر آتش بس فوری در غزه و ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی، رفع تمامی موانع در برابر ورود کمک های بشردوستانه به غزه، حمایت کشور خود از راه حل دو کشوری و ضرورت اقدام موثر برای اجرای آن تاکید کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا