اقتصادیخبر اول

شبکه فیبر نوری کویت به عراق وصل می‌شود

شرکت ارتباطات «زاجل» کویت اعلام کرد که شبکه فیبر خود را به مرزهای این کشور با عراق رسانده است.

میدل ایست نیوز: شرکت ارتباطات «زاجل» کویت اعلام کرد که شبکه فیبر خود را به مرزهای این کشور با عراق رسانده است.

به گزارش الصباح، ولید صالح القلاف، مشاور هیئت مدیره این شرکت گفت که این شرکت در حال حاضر برای اتصال مستقیم از کویت به فاو اقدام می کند.

وی اشاره کرد که این شبکه ابتدا در گذرگاه سفوان و سپس گذرگاه فاو فعال می شود تا عراق گذرگاهی اصلی برای عبور این شبکه باشد.

القلاف گفت که گذرگاه عراق به تشویق کامل و حمایت دولت برای موفقیت آمیز بودن این پروژه به عنوان امری ضروری و اساسی در انجام پروژه های این چنینی نیاز دارد.

وی بیان کرد که عراق به دلیل حوادثی که در دریای سرخ رخ داده و توقف ارتباطات از طریق این گذرگاه، مورد توجه کشورها و شرکت‌های جهانی بزرگ است.

مشاور هیئت مدیره شرکت زاجل کویت گفت که حوادثی که در دریای سرخ رخ داده، زنگ خطری برای یافتن گذرگاهی جایگزین برای کانال سوئز است و توجه ها به سمت عراق بوده تا گذرگاه موفقی برای این پروژه ها باشد.

پیش از این، هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق گفت که عراق در تلاش است تا از موقعیت جغرافیایی خود به عنوان یک گذرگاه منطقه‌ای مهم که کشورهای منطقه را به اروپا وصل می‌کند استفاده کند.

وی ادامه داد که با توجه به اینکه عراق کوتاه‌ترین گذرگاه زمینی منطقه است، گام‌های لازم برای تبدیل عراق به هاب ترانزیت داده در منطقه اتخاذ شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا